Katalog reklamowy to typ narzędzia marketingowego wykorzystywanego przez firmy do prezentowania swoich produktów lub ewentualnie usług potencjalnym klientom. Katalogi mogą mieć formę materiałów drukowanych, takich jak broszury lub też ulotki, bądź też artykułów cyfrowych, takich jak katalogi online bądź biuletyny e-mailowe.
Katalogi te w większości wypadków obejmują szczegółowe wiadomości o reklamowanych produktach lub usługach, w tym ceny, funkcje i specyfikacje. Jedną z głównych zalet katalogów reklamowych jest możliwość przedstawienia dużej ilości informacji w zwięzły oraz uporządkowany sposób.
Może to ułatwić prawdopodobnym klientom znalezienie wiadomości, których szukają, a także zwiększyć możliwość, iż będą zaintrygowani dokonaniem zakupu – projektowanie katalogów. Katalogi zezwalają też jednostkom wyróżnić swoje optymalne artykuły bądź usługi, co ma obowiązek powiększyć szanse na sprzedaż. Kolejną zaletą katalogów reklamowych jest możliwość kierowania ich do wyznaczonych grup odbiorców.
Na przykład jednostka gospodarcza może utworzyć katalog specjalnie dla kontrahentów w określonym regionie geograficznym bądź też dla klientów, jacy wcześniej wykazali zainteresowanie wyznaczonym produktem lub też usługą. Może to pomóc w zwiększeniu skuteczności reklamy, bo z większym prawdopodobieństwem dotrze ona do osób, które z najogromniejszym możliwością będą zainteresowane reklamowanymi artykułami bądź też usługami. Foldery reklamowe zdołają być również sprawnym sposobem na modelowanie świadomości oraz lojalności w stosunku do marki.