Reklama jest dźwignią handlu – wie o tym bardzo dobrze każda jedna figura, jaka prowadzi własną aktywność gospodarczą. W tym zaś zakresie niezwykle ważną rolę odgrywa kreowanie wizerunku – o popularności danej firmy w niedrobnym stopniu decyduje to w jaki sposób jest ona zauważana przez otoczenie, inaczej w głównej mierze przez konsumentów i konsumentów (zarówno tych aktualnych, jak i przyszłych). W kreowaniu godziwego wizerunku korzystne okazują się różnorodne metody, w tym różnego typu artykuły reklamowe.
Wśród nich można wymienić choćby długopisy, koszulki, czapki, bannery i bezmiar innych rzeczy, jakie można z powodzeniem wykorzystywać przy rekomendowaniu firmy. Na co jednakże przy tej okazji wypada zwracać szczególną uwagę? Właściwy projekt to podstawa. W szczególe liczy się poprawny projekt służbowego logotypu – jak pokazuje praktyka, najporządniej jest to powierzyć ekspertom. Logotyp musi być atrakcyjny, przykuwający wzrok i zapadający w pamięć. Bardzo istotny jest też dobór promocyjnych akcesoriów – nie we wszystkich wypadkach sprawdza się ten sam pakiet.
Dla przykładu – torby ekologiczne mogą się okazać autentycznym strzałem w dziesiątkę w przypadku korporacji, których motywem głównym jest zdrowy styl życia, niekoniecznie zaś muszą się sprawić w branży budowniczej – znacznie więcej na bawełniane torby. Tutaj pojawia się sprawa zdefiniowania grupy docelowej i wyznaczenia jej pragnień oraz oczekiwań. Są rzecz zrozumiała takie artykuły, jakimi zarządzać powinna każda korporacja, jak np. X bannery. Sam znakomity projekt to jeszcze nie wszystko. Liczy się również oraz jego wykonanie – i tutaj kłania się poligrafia na najwyższym poziomie.
Należy znaleźć jednostkę gospodarczą, jaka wszelakie gadżety wykona w taki sposób, iż nie będzie dowolnych zastrzeżeń co do ich jakości. W tym kontekście weryfikuje się to, iż na jakości oszczędzać nie można. Jeśli konsument dostanie byle jaki upominek w postaci czy to torby, czy długopisu, nie wyrobi sobie trafnego zdania na temat danej firmy – będzie ją właściwie postrzegał w ten sposób, że nie troszczy się ona o własnych klientów, a proponowane przez nią produkty czy usługi nie są godne uwagi.