W jaki sposób sprawdzać samochód przy kupnie oraz jakim sposobem wygląda pierwszy serwis po zakupie?

Niezmiernie znaczącym detalem pracy silnika jest elastyczność. Musimy zwrócić uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy funkcjonalne wyprzedzanie. W wypadku porównania tych samych samochodów o pokrewnej pojemności i mocy najistotniejszym elementem różnicującym je będzie właśnie elastyczność. Dla przeciętnego użytkownika samochodu oznacza ona możliwość płynnego przyspieszenia od najniższych obrotów na danym biegu do najważniejszych. Mierzymy ją w Nm, inaczej newtonometrach. To jednostka utworzona umyślnie dla określenia tego parametru. W dziennej jeździe ważna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W autach, w jakim miejscu mamy niski moment obrotowy oraz elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w wypadku ogromnych obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Właśnie dlatego również ważne jest, żeby płynnie przemieszczać się oraz nie martwić się o wyprzedzanie wybranie do granic możliwości gigantycznego momentu obrotowego, jaki zapewni nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest o wiele wyższy, gdy zastosujemy jak wyeliminować zgrzyty przy zmianie biegów. Jednym z najistotniejszych detalów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak szybko będziemy mogli uzyskiwać maksymalne prędkości i napełniać się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej możemy przyspieszać na jednym biegu. Najnowsze rozwiązania w skrzyniach biegów obok znanych już automatach to skrzynie o oznakowaniu DSG. Cechą charakterystyczną jej budowy jest wykorzystanie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model samochodu w którym została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wówczas było wiadome, iż budowa i działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie i coraz więcej wozów będzie wyposażone właśnie w tą przekładnię. Podwaliną działania skrzyni biegów DSG jest przeznaczenie wtrąconego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Naturalnie sześciostopniowe zestrojenie całości jest niesłychanie dobre i efektywne.

Dodaj komentarz